Saturday, May 14, 2011

Paper craft 2 - Papier Bastelei 2

Remember this?

I liked it but I felt that wall needed a bigger piece. I started all over again with bigger pages of old calendars I'd been saving for years. You know that I like to recycle stuff. While I like the dimensions of this one better, I realize that the quality of the paper matters a lot to the result. The calendars I had were showing landscapes and cities in vivid colours on high-gloss paper. Thus the result is a rather bold one.
You'll first see some pictures of the finished project, then some of the process of doing it.
At the very end, you'll see what happened to the first one. Have fun.


Erinnert ihr euch daran?

Ich war damit ziemlich zufrieden aber mir schien, die Stelle brauchte ein etwas grösseres Bild. So habe ich ein zweites gemacht, bei welchem ich endlich die lange aufbewahrten alten Kalendern verwenden konnte. Ich mach ja gerne aus alt neu. Die Grösse gefällt mir nun besser aber ich hatte nicht bedacht, dass die Motive und die Papierqualität einen entscheidenden Einfluss auf das Resultat haben. Die Kalendern zeigten Landschaften und Städte in starken bunten Farben auf Hochglanz-Papier. Daher ist das Resultat nun recht kräftig. Ich zeige erst ein paar Fotos vom fertigen Produkt, dann einige vom Herstellungsprozess. Zuletzt was mit dem ersten Bild geschehen ist. Viel Spass.


















No comments:

Post a Comment